Absintmerken

Un Emile Sapin

FraterWermut (11/22/04 om 10:56:41):

Hey allemaal,

Ik zou graag een fles Un Emile uitproberen maar nu zit ik te twijfelen tussen de 68 of de Sapin variant.

Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van veel anijs in mijn absinthe, hoe zit dat met Sapin? Ik las dat hij wat aardser van toon is, en daar hou ik op zich erg van.

Wat zijn jullie ervaringen met Un Emile 68 en Sapin?

 

Helfrich (11/22/04 om 15:28:11):

Dhr. Pernot heeft me verteld dat de UE Sapin niets anders is dan een UE waaraan wat (ongesuikerde) sapin is toegevoegd. Van mij hoeven dergelijke fratsen niet zo nodig en ik kreeg niet de indruk dat hij er zelf buitengewoon enthousiast over was. Het is evenwel een goed product, al heeft de UE 68 zeker mijn voorkeur.

Zijn liqueur de sapin "Un Sapin" is overigens erg goed in z'n soort (evenals die van Guy). Niets van de zeepsop- of toiletverfrisseraroma's die je soms bij dit soort producten aantreft.

Wat Pernot me nog meer wist te vertellen is dat zijn UE 68 "La Blanche" niets anders is dan de 'coeur' van de UE, dus een UE zonder 'coloration' - en verder geen afwijkend recept, zoals soms wordt beweerd.

Maar goed, als antwoord op je vraag adviseer ik je dus de UE 68.

En welkom natuurlijk.


 

Z.v.E (11/22/04 om 17:11:18):

UE 68 is gewoon goed. Geen ervaring met de Sapin. Misschien leuk met de kerst? Mocht je geen kerstboom in huis hebben....

 

sixela (11/22/04 om 20:33:39):

Helfrich schreef:


Wat Pernot me nog meer wist te vertellen is dat zijn UE 68 "La Blanche" niets anders is dan de 'coeur' van de UE, dus een UE zonder 'coloration' - en verder geen afwijkend recept, zoals soms wordt beweerd.



Het is "White Fairy" die een afwijkend recept heeft.

 

Helfrich (11/22/04 om 21:06:00):

sixela schreef:



Het is "White Fairy" die een afwijkend recept heeft.



Inderdaad. Die heb ik nooit geproefd, maar ik heb begrepen dat de WF de Blanche overtreft.

 

sixela (11/23/04 om 00:19:57):

Wat de Sapin betreft, die is naar men me zei deze dagen  nagenoeg gelijk aan de UE68 Verte geworden.

Ik heb'm alleen in het begin eens geproefd, en toen vond ik de Sapin-smaak eerder storend.

 

Z.v.E (11/23/04 om 18:16:04):

Is dat historisch correct dat Sapin?

 

Helfrich (11/24/04 om 10:48:14):

Zover ik weet gaan UE Sapin en UE Gentiane niet terug op historische recepten, maar zijn het curiositeiten uit de koker van LdF.

 

sixela (11/24/04 om 11:40:45):

Z.v.E schreef:

Is dat historisch correct dat Sapin?


Ja en neen.

Sapin op zich is historisch correct.

Sapin gemengd met absint is een curiosum.

 

Absintmerken